Pandekager med revet æble og kanel

Charterferie til Spanien! <3

Som nogen af jer måske bemærkede på min story på instagram, så har jeg for nyligt været 1 uge på charterferie men mine 2 kusiner, den enes kæreste samt deres søn (mit gudbarn). Jeg har i mange år haft en ide om, at charterferier ikke var mig, men jeg havde faktisk ikke været på en siden jeg var barn. Derfor var det på tide at få det afprøvet igen, så jeg kunne danne mig en mening om det.

Vi var 1 uge i Santa Susanne, en hyggelig del af det nordøstlige Spanien, lige ned til vandet og med en promenade få meter fra hotellet, hvor der var masser af larm, musik og liv hver aften – Ligesom jeg huskede det fra da jeg var barn. Vejret var ikke helt perfekt, det var overskyet fra kl.13 de fleste af dagene, så det blev ikke til så meget solbadning, men vi fik gået en hel masse og fik udforsket byen. Derudover var vi 2 dage i Barcelona og det var helt klart det fedeste. Jeg elsker storbyferier, så det passede mig helt perfekt med et par dage i den fantastiske by.

Min ene kusine, hendes kæreste og deres søn tog afsted torsdag aften og min anden kusine og jeg tog afsted søndag (vi synes 7 dage var rigeligt). Jeg bryder mig ikke om at flyve og faktisk klarede jeg det utrolig dårligt. Allerede da vi gik ombord, havde jeg en mærkelig følelse i kroppen og jeg følte mig ikke tryg. Det hjalp så heller ikke at hverken piloten eller stewardesserne snakkede engelsk. Så når man i forvejen er bange, flyet pludselig begynder at gynge, og man ikke forstår hvad der bliver forklaret, så kan panikken godt stige bare en lille bitte smule. Men jeg overlevede med hjælp fra min kusine, som virkelig prøvede at berolige mig. Det var dog straks værre da vi skulle hjem. Allerede da vi stod i gaten, begynde jeg at gå lidt i panik og vi var ikke engang gået ombord endnu. Jeg kunne hurtigt fornemme at det ville blive en meget lang tur hjem. Den første time sad jeg nærmest og tudede non stop, og da der pludselig kom tumult og vi skulle spænde sikkerhedsselerne, fjerne alt mm. ja så panikkede jeg fuldstændig! Jeg håber ikke, at jeg nogensinde igen støder ind i de mennesker, som sad omkring mig, for det ville være ret pinligt 🙁 Da tumulten var overstået og den ene stewardesse (jep der var en som snakkede engelske på vejen hjem) samt nogle medpassagerer havde fået beroliget mig, gik det ok. Jeg var faktisk overraskende rolig de sidste par timer – lidt underligt.

Nå men tilbage til selve ferien. Vi brugte som sagt et par dage i Barcelona, hvor vi fik set en masse seværdigheder.  Som det første vil jeg lige nævne, at vi var forbi La Boqueria Mercat. Et helt fantastisk sted for et madøre som mig. Der var alt hvad hjertet kunne begære og det hele var så lækkert og indbydende. Der var alt fra frisk fisk, nødder i alverdens afskygninger, udskåret frugt, smoothies, friskpresset juice og meget mere.

Vi så selvfølgelig også en masse andre ting i Barcelona. Vi var blandt andet forbi La Rambla, Camp Nou, La sagrada Familia, Arc de Triomf, havnen og stranden i Barcelona, primark (Ja okay det er måske ikke ligefrem en seværdighed, men alligevel…) Derudover var vi også fordi en lidt anderledes og særpræget tapasbar, men den var nu helt ok. Vi fik selvfølgelig også set en masse andet i den flotte by og den er helt klart et besøg værd, hvis I ikke allerede har besøgt byen.

Udover de to dage i Barcelona så havde vi også 4-5 dage i Santa Susanne, som vi blandt andet brugte på at gå lange ture, vi fik virkelig gået mange skridt og fik set hvad der var at se. Som det hører sig, når man er sydpå, så var vi også på et par markeder, vi fik shoppet en hel del (jeg tilbragte også 1 time eller 2 i det lokale supermarked), vi fik badet både i poolen og på stranden og fik da også taget lidt sol. Min ene kusine og jeg fik trænet en smule, dog ikke så meget som vi havde planlagt, og vi fik spist en masse mad.

OG det aller vigtigste var at jeg kom i vandet. Da vi bestilte biletterne svoret jeg, at jeg ikke skulle i vandet, men som månederne gik begyndte jeg dog at overveje det, og inden vi tog afsted havde jeg sørget for at pakke noget badetøj med. Ikke helt almindeligt badetøj, men noget som passede mig at gå i vandet med, hvis jeg altså fik taget mig sammen. Efter en del overvejelser kom jeg endelig i vandet, kun iført shorts og en top, og der var frit udsyn til min løse hud på både ben og arme, men det var nu slet ikke så slemt for folk er sgu ret ligeglade. Der er nok ikke mange af os, som ser ‘perfekte’ ud, vi har alle sammen et eller andet vi er utilfredse med. Det var virkelig en fed følelse at bryde den grænse og hoppe i vandet, samtidig var det ret grænseoverskridende efterfølgende at smide billede op på de sociale medier, men utrolig fedt.

Alt i alt var det en super hyggelig tur, som blev tilbragt med nogen af de mennesker, som jeg holder allermest af <3 Når det er sagt så er det måske ikke lige den slags ferie, som jeg ønsker at tage på flere gange om året 🙂 Jeg vil egentlig hellere på storbyferie eller bare komme ud og rundt i landet jeg rejser til: Opleve kulturen, maden, de lokale osv. og ikke bare turister og kedelig hotelmad – Det bliver lidt ensformigt.