Karamelsnitter

Madplan uge 7

Madplanen til næsten uge ligger nu klar til jer. Den er som sædvanlig spækket med lækre sunde opskrifter fyldt med grøntsager. Denne uge byder blandt andet på en pastaret, kylling i karry, fyldte kyllingefileter og en enkelt dag med rugbrød – det er nu altid lækkert. Jeg håber I kan finde lidt inspiration gennem madplanen.

Nederst på siden er jeg kommet med lidt ideer til lækker morgenmad her i ferien. Jeg tænker, at I måske har lidt ekstra tid til at kræse om morgenmaden.

Madplan uge 7

Mandag: One pot pasta

Tirsdag: Pizzatærte med broccolisalat

Onsdag: Rugbrød med rødspætte og hjemmelavet remoulade

Torsdag: Kylling i karry med en masse grøntsager

Fredag: Fyldt kyllingebryst med salat og knuste kartofler med persille

Lørdag: Rullesteg med kogte grøntsager og en lækker sauce

Søndag: Sandwich med paneret kylling og grøntsager

Mandag står den på en nem pastaret med grøntsager og hakket kylling. Sørger I for at købe dobbelt portion hakket kyllingekød om mandagen, kan I om tirsdagen lave denne pizzatærte og eksempelvis servere broccolisalat til.

Onsdag kan I lave en nem ret, nemlig stegte rødspættefileter, som I kan toppe med hjemmelavet remoulade og en godt stykke rugbrød. Eventuelt kan I servere den resterende broccolisalat til. Torsdag kan I lave denne grøntsagsfyldte kylling i karry lavet på kokosmælk.

Fredag står den på fyldte kyllingefileter og jeg har 2 forskellige opskrifter; en med smøreost og spinat og en anden opskrift med tomat og mozzarella. Dertil kan I lave knuste kartofler med persillepesto, rødbedesalat, græsksalat eller en couscoussalat.

Lørdag synes jeg I skal lave rullesteg med kogte grøntsager som gulerødder, blomkål, broccoli, kartofler, porrer eller lignende samt en lækker sauce. Find opskriften på rullesteg med det hele lige her.

Søndag står den på sandwich med paneret kyllingefileter. Her ligger en opskrift på paneret nuggets, men I kan bare panere nogle store stykker fileter i stedet. Ellers fungerer det utrolig godt hvis man blender paprika chips fra EASIS med lidt havregryn og bruger det som panering. I sandwichene kan I eksempelvis komme lidt syltet rødløg, salat, agurk, tomat, ærtemos, guacamole eller stegt serranoskinke. Derudover kan I servere hjemmelavet ovnbagte pommes til. OG så kan I selvfølgelig altid selv bage noget brød eksempelvis disse sandwichbrød, flute, boller med øl eller spinatboller.

Derudover begynder vinterferien så småt (i hvert fald for nogen af jer, andre har vist først ferie i uge 8), men under alle omstændigheder er der nogen som har ferie i næste uge. Dermed er der ofte tid til at hygge lidt ekstra om morgenmaden, så derfor får I lidt ideer til morgenbordet 🙂

I kan eksempelvis bage nogle lækre koldhævede grove boller som disse med havregryn, græskarkerner eller grove surdejsboller. Måske I er mere til bløde boller som gulerodsboller, bamseboller, gulerodsbrud eller grove hveder. Dertil kan I eksempelvis bage tebirkes, kærnemælkshorn med syltetøj, grove sundere kanelsnegle, snurrer eller kanelsneglekage med kagecreme.

Derudover kan I servere havregrødspandekager, ricottapandekager, græskarpandekager, bananpandekager, bananvafler, søde spinatvafler eller french toast af bananbrød til.

Ellers kan I jo altid bikse en lækker chiagrød eller havregrød sammen (enten kold eller varm). Jeg har en opskrift på kold græskargrød med chiafrø, bagt grød med æble og kanel, chiagrød med vanilje, kold kakaogrød, øllebrød, almindelig havregrød, snickers grød og ikke mindst ‘den du ved nok’- grød.

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Karamelsnitter