Grøntsagstoast

951F9002-D190-4F37-B21B-E9E344CA7045

I går prøvede jeg at lave grøntsagstoast for første gang og de var virkelig lækre. Jeg fik samtidig afprøvet en ny opskrift på grøntsagsbrød, tidligere har jeg kun prøvet med broccoli, men denne gang blandede jeg blomkål og broccoli, og jeg synes faktisk det smagte bedre. Så hvis I skulle være interesseret i en lidt sundere toast, så kan denne opskrift anbefales. Opskrift 280g blomkål 200g broccoli 150g hytteost 6 æg 25g Husk 45g kokosfibermel 0,5 tsk. salt
  1. Broccoli og blomkål blendes og hældes i en skål.
  2. Æg og hytteost blendes godt igennem og hældes efterfølgende i skålen til grøntsagerne. Det hele røres godt sammen.
  3. Lidt efter lidt tilføjes Husk og kokosfibermel til blandingen. Når alt er rørt sammen skal dejen lige stå 10 minutter.
  4. Dejen fordeles på 2 bageplader og bredes ud. Brøddene bages i 20 minutter ved 200 grader.
  5. Når brøddene er kølet af, skæres de i mindre firkanter.
Så er selve grøntsagsbrøddene lavet og man kan jo bruge dem som man ønsker. Eksempelvis som sandwichbrød, de kan smøres med peanutbutter og brug som morgenmad eller eftermiddagssnack eller man kan lave toast af dem. Hvis I ønsker at lave toast, skal I faktisk bare gøre som normalt: Tag to skiver grøntsagsbrød, læg en skive fedtreduceret ost på begge skiver og et stykke kyllinge- eller skinkepålæg imellem de to stykker brød, klap sammen og smid den i en toaster. Det smager virkelig skønt og er altså lidt mere kalorielet end normale toast. EFEB42A0-0A23-4616-9C66-90AF9564269ED6CEEC7B-3646-4068-AA36-A47604FF6AB8E6F06523-9011-4D04-8944-747C8F8C46F8576671C4-C422-435C-B1D2-24F06DF149E9   FE4C5385-FFEA-4848-A427-0245884C2A655BD6E294-186E-4A1C-B9CC-3D7CE126549C 2231C78F-ED7D-44CB-AD31-0675F1C709A2E2EB49DD-4233-4974-B70B-776D196EC690  67068E27-DBE8-4348-A8EE-706A1B67A61BF28562C7-664D-4DD9-B661-BAA7E2FD7C01 22C461A2-363E-49B1-AC60-E854808BEA2C1B088F40-1691-4AFC-B20E-91AEA719FBAE29A5E9B6-3CCE-4A0B-BB99-CFA341A6F992 CF575456-D479-42A0-8AF7-55B1167D5607